Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K53a44r52e50l 92B80o71h56á15č16e91k 1841277916954

Sakra...to není o Petře a její historii :/

0/0
28.10.2015 9:48
Foto

M68a94r97t33i21n 13B68r50a61u71n 2934147851939

Sakrblé, ani Kotyza ani reportér televize asi nečtou váš blog a tudíž neví, že Petra není nevyrovnaná. Kotyza říká že je. Ale vy to přece víte nejlépe. Co bude nějaký Kotyza mudrovat, že ano.

0/0
28.10.2015 8:17

R14e50g83i95n71a 16T45i24h85e23l11k43o53v36á 2928696371

Petra je  nevyrovnana, nalepka, ma pravo byt jaka  chce, Petra neni robot, ale lidska bytost.

0/0
27.10.2015 22:56

T48o19m81á30š 35N57o94v54o19t84n93ý 6895777979769

Sám musíte dobře vědět, že zatímco s body 1 a 3 se dá celkem souhlasit, tak s bodem 2 ani náhodou.

0/0
27.10.2015 22:35

J85i61ř10í 64K18v88ě55š 1843606542191

Co je na něm špatně? Rád se poučím.

0/0
27.10.2015 22:42

T84o32m76á59š 41N57o91v44o55t93n13ý 6735787919879

To si děláte legraci?

0/0
27.10.2015 22:56

J51i62ř31í 50K33v17ě25š 1333566902361

Nedělám, fakt nevím, co je na tom špatně vzhledem k tomu, jak si dlouhodobě v žebříčku stojí a že si stojí líp než leckteré hráčky považované za konzistentní. Taky bych chtěl, aby na každém turnaji hrála alespoň finále nebo brala titul, ale to je něco, co dokáže, resp. čemu se přibližuje, akorát Serena. A ostatní hráčky jsou v tomto světelné roky za Serenou.

0/0
27.10.2015 23:03

T37o60m48á91š 34N30o75v26o72t72n76ý 6585527469979

Možná se v její charakteristice shodneme, možná ne. Kdybychom se shodli a přijali následující: 

Má obrovský potenciál, dokáže porazit prakticky kohokoliv (snad kromě Sereny v top formě). Ale dokáže prakticky s kýmkoliv prohrát, respektive "sama sebe porazit". Sama přiznává, že se bojí prvních kol a zápasů  s hráčkami kolem stovky. Byli hráči a hráčky, kteří měli znatelně méně výpadků s outsidery. Namátkou Navrátilová, Graf, Seleš, Henin, Lendl, Sampras, Federer, Djoković. V ženách bývala doba, kdy se do semifinále velkých turnajů pravidelně dostávaly aspoň tři z nejlepší čtyřky, u mužů je to v posledních letech. Kvitová má v každé sezóně několik (relativně dost) "zbytečně" prohraných zápasů s hráčkami různé výkonnosti.

Co by se stalo, kdyby počet těchto zápasů snížila na polovinu, nebo dokonce na třetinu? Jak by to bylo s jednotlivými body vašeho článku?

Ad 1) Máte pravdu, dokáže vyhrávat velké turnaje. Možná by jich vyhrála víc.

Ad 2) Dostávala by se častěji do závěrečných kol, získávala by víc bodů do žebříčku, vylepšila by si pozici v žebříčku.

Ad 3) Opět máte pravdu, dokáže porážet hráčky světové extratřídy. Asi by těch výher nad nimi měla víc.

Pro srovnání, víceméně stejnou žebříčkovou pozici drží Berdych, který se poměrně pravidelně probojovává v turnajích do fáze, do které se probojovat má. Ale při momentálním rozložení sil, nemá šanci na vítězství v top turnajích. Kdyby se Kvitová poměrně pravidelně probojovávala do fáze, na kterou má potenciál, musela by být se Serenou a Sharapovou neustále v první trojce.

0/0
27.10.2015 23:46

T42o51m81á81š 87N31o72v29o46t91n62ý 6195307129689

Mohl jsem to napsat podstatně jednodušeji.

Pokud se někdo dostal na určitý level, ale svou výkonnost nestabilizoval, může občas porazit borce z extratřídy, může občas vyhrát turnaj a má jakési žebříčkové postavení. Pokud se někdo na tomto levelu stabilizuje, musí se zákonitě jeho žebříčkové postavení zlepšit.

0/0
28.10.2015 0:01

J98i30ř68í 15K29v40ě95š 1633696822971

Omlouvám se, ale na slůvko "(obrovský) potenciál" začínám být poslední dobou celkem háklivý, on je to hodně abstraktní pojem, nedá se jakýmkoliv způsobem měřit ani spočítat. Nejsem si jist, jestli má potenciál sbírat nějak výrazně více titulů, než kolik jich pravidelně sbírá, protože ona jich sbírá hodně. A projektovat si do ní novou Serenu, to se obávám jaksi neodpovídá realitě. Kromě předností má i slabiny a se spoustou těch slabin se dá dělat jen málo nebo vůbec nic, ať už je to astma nebo třeba to, že hůř snáší horko a vlhko - proto se dá například jen těžko čekat, že by někdy měla zářit na turnajích jako je Indian Wells nebo Miami. 

Do srovnávání minulosti a součanosti, resp. mužského a ženského tenisu bych se nepouštěl, dnešní realita okruhu WTA je taková, že od druhého do nějakého padesátého šedesátého místa žebříčku jsou ty holky tak vyrovnané, že ve vzájemných zápasech lze jen těžko některou z nich označit za vyloženou outsiderku a pak rozhodují i detaily. Mimochodem pokud mne paměť neklame, tak letos s hráčkou mimo top 50 Petra prohrála snad jen jednou.

A když se podíváte na výsledky ostatních hráček, tak platí, že žádná z nich na tom není tak, že by na každém turnaji pravidelně hrála semifinále nebo finále, snad jen Serena. A i ta to letos tahala především psychikou než že by soupeřky nějak zvlášť drtila herní převahou.

0/0
28.10.2015 0:29

T61o28m25á74š 13N77o14v35o73t72n50ý 6735127149649

Poněkud jsme utekli od tématu, ale když už tomu tak je, tak ...

... potenciál se dá celkem dobře změřit a spočítat. V zemích a sportech, kde je centralizovaný systém práce s mládeží a cílený výběr talentů, pracují právě s těmi, kteří ten potenciál mají.

Kvitová rychlostně a obratnostně nikdy nebude mezi úplně nejlepšími, ale přinejmenším má výšku a strašlivou ránu. Když jí to jde, tak soupeřky zkrátka utluče. Ale tak, jak jí mám rád, bohužel musím napsat, že ji zjevně brzdí hlava. Je to škoda, ale kolikrát se v těch svých stavech utápí strašně. A opět bohužel, několikrát jsem viděl zápas, ve kterém soupeřka věděla, že si s ní vyrovnaně nezahraje. Ale pokud chvilku vydrží, tak je nemalá šance, že se Kvitová sama vyháže.

Jo, každý je jiný, ale z těch co jsem jmenoval, nemá nikdo psychiku tak křehkou jako Kvitová. Místo aby se jí soupeřky v prvních kolech bály, tak se bojí ona jich.

0/0
28.10.2015 1:11

J40i11ř98í 70K20v54ě24š 1133726562891

Nemyslím, že jsme úplně utekli od tématu, ale budiž.  

Potenciál se dá určitě odhadnout, ale rozhodně ne změřit nebo spočítat.

Nemyslím, že má špatnou hlavu, jinak by nedokázala vyhrát to, co vyhrála, třeba dvakrát Wimbledon - a že udržet v posvátném chrámu tenisu nervy na uzdě není žádná sranda, o tom by Novotná s Lendlem nebo třeba Mandlíkovou mohli psát romány. Samozřejmě, někdy se nechá zbytečně vykolejit a pak jí chvíli trvá, než se srovná, a ono je to při jejím herním stylu dost vidět.

Vzpomínám si, jak se asi před dvěma lety po prohraném zápase na US Open přímo na tiskovce rozbrečela Sara Erraniová, toho času top 10 hráčka, a stěžovala si, jak je strašně těžké ten tlak zvládat, takže tohle musí být záhul, který my si ani asi neumíme představit. A Petra ho zvládá docela slušně. Jak to vypadá, když ho někdo nezvládá, to nám letos předvedla jistá slečna B. z Kanady..

0/0
28.10.2015 1:41

T47o26m66á45š 87N22o98v89o68t53n14ý 6705887849159

... měl jsem na mysli, že jsme trochu utekli od toho, jestli nestabilní výkonnost brání nebo nebrání zlepšení žebříčkového postavení.

0/0
28.10.2015 1:47

J93i37ř95í 57K55v65ě10š 1643986942631

Jasný. Já se zamýšlel nad tím, jestli vůbec je v jejích možnostech být natolik stabilní a zároveň výkonná, aby se to v žebříčku nějak výrazně projevilo.

0/0
28.10.2015 1:57

T98o71m52á47š 24N51o28v23o39t86n68ý 6375847389749

No, jak tak nad tím přemýšlím, tak součástí toho potenciálu ;-) je samozřejmě i psychika. A tu bohužel nemá špičkovou a kdoví, jestli se s tím dá u ní něco dělat. V tom byl zase jedinečný Lendl.

Prostě to u ní mate, protože dokáže zahrát fakt neskutečně (koneckonců je to mj. dvojnásobná wimbledonská vítězka), tak by si člověk představoval, že tak nějak podobně bude hrát častěji. Ale možná to u ní opravdu není možné a zkrátka ty dispozice nemá.

0/0
28.10.2015 2:10

J22i45ř21í 36K39v20ě85š 1143606852171

Právě. Pokud je jejím hnacím motorem a zároveň brzdou hlava, tak tu jí asi nikdo nepředělá, takže jediná možnost, jak z ní udělat stabilní hráčku by byla změna stylu. A to by pravděpodobně bylo na úkor jejích maximálních výkonů.

0/0
28.10.2015 2:27

T25o11m33á47š 60N66o50v34o22t36n46ý 6305387629529

No, nevím, možná o tak u ní je.

Obecně se samozřejmě dá s psychickou dělat leccos. Jsou borci, kteří buď mají dáno, nebo se naučili, že pokud se dostali na určitou úroveň, tak to mají v hlavě tak, že s těmi kdo jsou níže, prostě neprohrávají. A když prohrají, tak to berou za svou vlastní blbost, která už se nesmí opakovat. Tohle měl perfektně zmáknuto zrovna ten Lendl.

Myslíte to tak (když to napíšu hnusně), že pokud si v tomto neumí Kvitová pomoci a furt se utápí v těch svých stavech, tak jedinou cestou jak hrát stabilněji, je hrát opatrněji? Možná je to tak. Jestli to tak opravdu je, tak je to škoda, ale asi se s tím v tom případě opravdu nedá nic dělat.

0/0
28.10.2015 7:28



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.