Jak si Petra stojí

V souvislosti s Petrou Kvitovou neustále čtu, jak je na tom špatně a jak nenaplňuje svůj potenciál. Nedalo mi to a zkusil jsem si porovnat, jak si vlastně ve srovnání s ostatními hráčkami stojí. A výsledky mě samotného překvapily.

Zjistil jsem totiž, že od roku 2011, kdy Petra získala svůj první grandslam a začalo se o ní mluvit jako o hvězdě budoucnosti, byla co do turnajových titulů úspěšnější pouze naprosto suverénní Serena Williamsová, viz tabulka:

Pořadí hráček dle titulů v singlu od r. 2011

Vysvětlivky: GS - počet získaných grandslamů, TM+OH - počet titulů z Turnaje mistryň a olympiády, WTA, ITF - počet titulů na okruhu WTA, resp. ITF, Fed Cup - počet titulů z Fed Cupu, No. 1 - dosažení postu světové jedničky, Body - získané body, viz další text.

Tabulku jsem sestavil tak, že jsem jednotlivé kategorie turnajů (grandslamy, Turnaj mistryň atd.) obodoval dle prestiže, a to následujícím způsobem:

  • grandslam - 6 bodů
  • Turnaj mistryň, olympiáda - 4 body
  • turnaj okruhu WTA - 3 body
  • turnaj okruhu ITF - 1 bod
  • Fed Cup - 2 body
  • dosažení postu světové jedničky - 1 bod

No a pak jsem to prostě sečetl. Do tabulky jsem zahrnul 25 nejlepších hráček dle aktuálního žebříčku WTA + ty hráčky, které ve sledovaném období vyhrály grandslam, celkem tedy 29 hráček. Celá tabulka je k dispozici zde.

Takže jak je vidět, Petra si od roku 2011 včetně vedla víc než dobře, byť se to některým nezdá. Samozřejmě to vždycky může být i lepší, na druhou stranu toto srovnání dokazuje, že i přes občasné lapsy a hru nahoru dolů patří mezi nejlepší tenistky dneška - kromě naprosto suverénní Sereny se s ní mohou měřit akorát Viktoria Azarenková a Maria Šarapovová, na ostatní už má slušný náskok. 

Jistě, Petra by neměla usnout na vavřínech a myslím, že ani neusne, na druhou stranu kritiku, která se na ni často valí, si jak vidno, úplně nezaslouží, statistika mluví jasně.

Autor: Jiří Kvěš | neděle 14.12.2014 15:23 | karma článku: 13,83 | přečteno: 999x
  • Další články autora

Jiří Kvěš

Konec jedné éry?

18.2.2019 v 6:00 | Karma: 9,68

Jiří Kvěš

Královna bez koruny

20.7.2017 v 19:26 | Karma: 25,76

Jiří Kvěš

Návrat šampionky

7.7.2017 v 7:02 | Karma: 14,56

Jiří Kvěš

Přepadení Petry

21.12.2016 v 22:10 | Karma: 24,07